Left להמשיך בקניות
ההזמנה שלך

הסל ריק

תה מהודו

הודו היא יצרנית התה הגדולה ביותר שכן היא מהווה כמעט שליש מהייצור העולמי

ישנם הבדלים גדולים בין סוג אחד של תה הודי לאחר. מצד אחד, זה נובע מהאקלים והתנאים המקומיים שיכולים להשתנות מאוד מאזור אחד למשנהו: מאזורים הרריים ועד רמות או מישורים; מצד שני כי המטעים לא כולם מורכבים מאותו סוג של צמח תה: קמליה אסמיקה באסאם, קמליה סיננסיס בדרום הודו, שני הזנים בדרג'ילינג, הכלאה וכו'.

דרג'ילינג

דרג'ילינג הם תה בגובה רב, המטופחים במטעים הממוקמים בין 400 ל-2,500 מ' מעל פני הים, למרגלות הרי ההימלאיה, בפאתי העיירה דרג'ילינג, המפורסמת בקרירות ובטוהר האקלים שלה. האנגלים התחילו את המטע הראשון ב-1856: Tukvar, לימים הפך ל-Puttabong ו-North Tukvar.

איכות התה וההצלחה שהם נהנו עודדו את ההתחלה המהירה של מטעים אחרים: דוטריה ב-1859, ג'ינג, אמבוטיה, טוקדה, פובסרינג בין 1860 ל-1864, בדאמטם, מקייבארי מעט מאוחר יותר.

צמיחתו של דרג'ילינג הייתה מהירה ביותר ועדיין קיימים כיום 90 מטעים. במשך זמן רב, 61 מהם סווגו לשלוש קטגוריות, לפי הגובה שלהם. אם פעם, לקטגוריות הללו הייתה אולי משמעות במונחים של יוקרה ותהילה, היום הן כבר לא ממש הגיוניות, שכן איכות היבול בכל המטעים השתפרה, ותלויה במידה רבה במיומנות של אדנית כפי שהיא עושה בגובה המטע.

שמפניה של תה

בגלל מחירו הגבוה מאוד, תה דרג'ילינג שמור לייצוא. הוא נמכר בשתי דרכים:

כ"תערובת": תערובת ממטעים שונים, כולם מסומנים בשם הגנרי "Darjeeling".
בתיבות תה מקוריות עבור התה הנדירים והמשובחים ביותר, אשר לאחר מכן ניתן לאתר אותו כראוי: שם המטע, כיתה ומספר אצווה.
דרג'ילינג הוא אחד מתה היוקרתיים בעולם. הטעם והריח שלו יכולים להיות שונים מאוד מיבול אחד למשנהו וממטע אחד למשנהו. זה תלוי ב:

זמן המריטה (אביב, קיץ, סתיו, עונת המונסון),
הדרך שבה נקטף התה,
תנאי האקלים,
הגובה והכיוון אליו פונה המטע ביחס לשמש,
הפצת צמחי התה במטע: האם הם מגיעים מאסאם, סין, משובטים וכו'.
אדמת המטע, קצת כמו יינות מקומיים.

שטיפה ראשונה

שטיפת האביב של דרג'ילינג, הראשונה מבין חמשת היבולים, מתרחשת בדרך כלל בין תחילת מרץ לסוף אפריל. זהו אירוע שאוהבי התה בעולם צופים לו מאוד, מאז דרג'ילינג האביבי, המיוצרים בכמויות מוגבלות מאוד, הם תה נדירים, בעלי עושר ארומטי רב, שעדינותו זיכתה אותם בתמצית "השמפניה של התה".

לאורך כל החורף נותנים לצמח התה לנוח ונערייו מתמלאים בשמנים אתריים. הקצירים הראשונים של השנה מכילים אחוז גבוה מאוד של נצרים צעירים אלה, הידועים כ"קצות" ולעיתים הם בדרגה גבוהה מאוד. דרג'ילינג אביבי ניתן לזהות בקלות לפי הגוון הירוק שהעלה מקבל כשהוא מוזלף, למרות שהם תה שחור. צעיר וקל, הזר שלו רענן ותוסס.

גורם חיוני להדחה הראשונה הוא תנאי האקלים הקודמים לה; האיכות והטעם של התה תלויים בהם מאוד, ואותו מטע יכול לייצר תה שונה מאוד משנה לשנה. לכן, מדי שנה, מומחי Palais des Thés הולכים לדרג'ילינג כדי לטעום את המוצר של כל מטע כדי שיוכלו לבחור מבין התה הטובים ביותר ולאחר מכן לשלוח אותם לצרפת. מבחר זה זמין לעתים קרובות ממרץ ואילך עבור תה המובל באוויר וממאי-יוני עבור אלו הנשלחים דרך הים.

העדינות והרעננות של דרג'ילינג אביבי הופכים אותם לתה שביר מאוד שלא מתיישן היטב. כדי ליהנות מהם בשיא איכותם, מומלץ אפוא לשתות אותם "בעונה", כלומר במהלך תשעה עד שנים עשר החודשים שלאחר הקטיף.

שטיפה בין לבין

זהו בציר נדיר למדי, המבוצע בתחילת מאי במטעים מסוימים, המשלב את רעננות ההדחה הראשונה עם העגלגלות של הקיץ.

שטיפה שנייה

הקציר הזה נקטף בין מאי ליוני, במהלך העונה החמה שלפני המונסון. העלה כהה יותר מגידולי האביב; יש לו צבע חום והוא קטן. בהחדרה הוא מבריק ובצבע נחושת, עם זר פרחים עוצמתי.

הליקר, עגול וזהוב, בעל גוף מלא יותר ממה שהוא עבור ההדחה הראשונה. ארומטי מאוד ויחסית עפיצות בו זמנית, הוא עמיד לאורך זמן בפה ולרוב יש לו טעם של פרי בשל.

שטיפת מונוסון

תה המופק בעונת המונסון, מיולי עד ספטמבר, הוא באיכות נמוכה יותר משאר היבולים. למעשה, היא חסרה שמש וסובלת מיותר מדי גשם.

דרג'ילינג מחומצן למחצה

תה מחומצן למחצה הוא מומחיות של טייוואן ואזור פוג'יאן בסין. אולם בדרג'ילינג ניתן למצוא בשנים האחרונות תה אולונג שמיוצר במקום.

דרג'ילינג ירוק

על פי המסורת בסין וביפן, תה לא מחומצן הוא עדיין דבר נדיר בצפון הודו. כדי להתאים לביקוש העולמי, צמחי דרג'ילינג מייצרים יותר ויותר תה ירוק

אסאם

מחוז אסאם ממוקם בצפון מזרח הודו, ממזרח לדרג'ילינג בין בנגלדש, מיאנמר (בורמה) וסין.
זהו אזור נמוך, שחוצה אותו ה-Brahmapoutre ויובליו, שהיה מכוסה בתחילת המאה ה-20 ביער גשם טרופי. אזור פורה זה מייצר יותר ממחצית מתה של הודו. כמות המשקעים זהה לזה של דרג'ילינג (יבש מנובמבר עד ינואר ורטוב מאפריל עד ספטמבר) אבל הגשם הרבה יותר חזק. שני קצירים אפשריים: ההדחה הראשונה מתרחשת לעתים רחוקות מאוד; עיקר התפוקה מגיע בין אפריל לאוקטובר.

תה אסאם הוא נמרץ, מתובל, טאני ועוצץ, המכונה בדרך כלל "טעם בריטי". העירוי נדיבה וכהה מאוד; הליקר כהה ועוצמתי, ולפעמים ניתן לשתות אותו עם חלב.

התה הללו נמצאים בכל תערובות הבוקר המלאות. אם לא מעורבבים, הם חייבים להימכר תחת תווית המקור שלהם, כלומר תחת שם המטע שייצר אותם.

לגלות את התה שלנו מאסאם

נילגירי

ניליגרי, אשר ממוקם בדרום הודו, הוא האזור השני בגודלו לייצור תה אחרי אסאם. אזור זה של רמות בגובה זהה לזה של סרי לנקה, מייצר תה שהעלים הרגילים והליקר העגול והמלא שלו מזכירים תה סרי לנקה.

דוארס

אזור הממוקם ממערב לאסאם, שהתה שלו ארומטי במיוחד וצבעוני מאוד. הם לא בלי שמץ של דרג'ילינג קיצי מסוים, איתו הם מתחתנים בעגלגלות ובחוזק של אסאם.

קנגרה

עמק קנגרה, הממוקם מדרום לקשמיר, מייצר תה חזק וארומטי.

טראי

תה הגדל במטעים בדרג'ילינג, בגובה של כ-300 מ' עד 600 מ' מעל פני הים. לחליטה יש צבע טוב והליקר חזק ועקבי בטעמו.