Left להמשיך בקניות
ההזמנה שלך

הסל ריק

תה סיני

ערש התה ויצרנית העולם הראשונה, סין מציעה את מגוון התה הגדול בעולם. גלה את ההיסטוריה שלה וכמה תה סמליים מהממלכה התיכונה.

ערש התה

לידתו של התה נמשכת לפני כ-5,000 שנים. האגדה מספרת שבשנת 2737 לפני הספירה. הקיסר שן נונג גילה את התה. מורעל ועל סף מוות, הוא הרתיח מים וכמה עלים נפלו בטעות לתוך הספל שלו. הוא היה המום מהטעם ותחושת הרווחה מהחליטה הבלתי צפויה הזו שעזרה לו להחלים.

לאורך ההיסטוריה והשושלות המשתנות, הכנת התה לא הפסיקה להתפתח. הוא מבושל לראשונה תחת שושלת טאנג (618-907) לפני שהוקצף לקצף תחת שושלת סונג (960-1279). לבסוף הוא נצרך על ידי עירוי העלים תחת שושלת מינג (1368-1644).

תה סמלי

בסין, לכל אזור יש את המומחיות הספציפית שלו. תה ירוק מהווה כמעט 75% מהייצור, כאשר 20% הנותרים מוקדשים לתה שחור וכהה ו-5% לתה אולונג. הייצור של תה אחר, כמו לבן וצהוב, הוא מינורי.

תה ירוק סיני מגוון מאוד בעלים ובניחוחות שלו. צריך פשוט ללכת למחוזות פוג'יאן, ג'ג'יאנג ואנהוי כדי להגיע להכרה הזו. לדוגמה, מחוז ג'ה-ג'יאנג ידוע במיוחד בתה הירוק שלו כמו לונג ג'ינג, תה ירוק מלאכתי המוערך יותר מכל על ידי העם הסיני. התה היוקרתי והחיכינו להן ביותר על ידי חובבי התה הם התה הירוק של קציר האביב.

תה שחור מיוצר בעיקר ליצוא. הם מגיעים מאזורי יונאן, אנהוי, פוג'יאן, ג'יאנגשי וסצ'ואן. האגדה מספרת שתה שחור הופק בטעות על משלוח עם ארגזים של תה ירוק שהותססו זמן רב מדי במהלך טיול ארוך מעבר לים. בין התה השחור המפורסמים ביותר, Grand Yunnan Impérialis, תה פרחוני ומתון, שבדרך כלל נהנה ממנו בבוקר.


תה אולונג, הידוע גם בשם תה כחול-ירוק על ידי הסינים, הוא סוג תה עם חמצון משתנה הנעים בין 15% (יותר פרחוני) ל-70% (יותר עצי). חלש יחסית בתכולת קפאין, ניתן ליהנות ממנו מהבוקר עד הלילה.

תה Pu Erh הוא התה הידוע ביותר מבין התה הכהה. ישנם שני סוגים: Sheng Pu Erh (שפירושו "גולמי"), תה שנותר לתסיסה טבעית, ו-Shou Pu Erh (כלומר "מבושל"), תה שעבר תהליך תסיסה מואץ. יש לכלול גם את מאו צ'ה, תה המשמש ליצירת Pu Erh, גולמי או מבושל. לבסוף, אפשר למצוא את Pu Erh בצורת עלים רופפים - כמו Pu Erh Impérial, תה עם טעם חזק מאוד שמזכיר אדמה לחה וקליפת עץ - או בצורה דחוסה.
העלים של תה מעושן עברו מעוות ולאחר מכן עישנו. בסין מייצרים תה אלו במחוז פוג'יאן, מתקבלים מסוצ'ונג (עלי תה גדולים יותר ומגיעים מהחלק התחתון של הצמח) ומעושנים על שורשי אשוח. דלים מאוד בקפאין, תה אלה הם אידיאליים להנאה בכל שעה של היום ומשתלבים היטב עם ארוחה או ארוחת בוקר מלוחה.

לבסוף, לעתים רחוקות יותר בסין אנו מוצאים כמה תה קלאסי לבן וצהוב - כמו באי מו דן, עם טעם עצי שמזכיר את פירות הסתיו - ויוקרתי כמו Silver Needles, תה לבן העשוי מחרקים צעירים שעליהם דומים למחטים.