Left להמשיך בקניות
ההזמנה שלך

הסל ריק

תה ובריאות

מאז הופעתו הראשונה באסיה, התה נחשב מועיל לגוף. ההתייחסויות העתיקות ביותר שלה מגיעות מהיסטוריונים הדוגלים בסגולותיו הרפואיות: בתחילה שימש תה בצורה של משחה, כפוליסה למלחמה בראומטיזם. אגדות על תה, בין אם סיני, הודי או יפני, כולן מראות, בדרכן, את התכונות המעוררות והממריצות של התה.
הקיסר שן נונג, אבי הרפואה והחקלאות הסינית, קובע בספרו הרפואי כי "תה מקל על עייפות, מחזק את הרצון, מענג את הנשמה ומחייה את המראה". שותי תה מכירים באופן אמפירי את היתרונות הרבים של התה כבר למעלה מאלפיים שנה.

קסנטים

ישנם שלושה קסאנטים בתה: קפאין, תיאופילין ותיאוברומין. אלו הם חומרים אורגניים שנמצאים בכל סוגי התה ללא קשר לצבעו.

איך "לבטל" את התה שלך
קל מאוד "לשחרר" תה בעצמך מבלי להשפיע על הטעם. הסיבה לכך היא שהקפאין שבתה משתחרר במהלך השניות הראשונות של העירוי. כל שעליך לעשות הוא לשטוף את העלים תחילה במים טריים ולהשליך את העירוי הראשון לאחר כ-10 שניות.

טאנינים או פוליפנולים

אנינים בתה הם חומרים דומים לטאנינים המצויים ביין, לשניהם תכונות דומות מאוד. כמה מאפיינים של תה, כמו צבעו, גופו או חוזקו, תלויים ישירות בנגזרות הפוליפנוליות הללו ובשינויים שעברו. קל לזהות תה עתיר טאנין לפי העפיצות של המשקה, שלעתים מתורגמת למרירות אם התה נבשל יתר על המידה: טאנינים משתחררים לאט אך באופן הולך וגובר, כך שחליטה ארוכה מדי. מעלה את הריכוז שלהם והופך את התה למריר. מחקר זה אינו מתרחש, בשום אופן, במסגרת טיפולית אלא אך ורק במונחים של הנחיות תזונתיות מונעות.

תה, ויטמינים ומינרלים

תה, ויטמינים ומינרלים
תה מכיל ויטמין C (כ-250 מ"ג ל-100 גרם עלים טריים). למרבה הצער, זה נהרס לחלוטין מהרגע שבו התה מושחל במים בטמפרטורה של מעל 30 מעלות צלזיוס. תה אינו יכול, אם כן, לשמש כמקור לויטמין C. התה מכיל גם כמות ניכרת של ויטמין P, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים כמו אשלגן ופלואוריד. .

תה וברזל

הוג לומר ששתיית תה מורידה את רמות הברזל בדם.

ואכן, לטאנינים המצויים בתה, על אף שהם מועילים מאוד לגוף בהרבה נקודות, יש פגם אחד: הם מונעים מהברזל הכלול במזונות להיספג לחלוטין בגוף במהלך העיכול. צריכה יומית כבדה של תה (יותר מ-1.5 ליטר) עלולה להשפיע על ספיגת הברזל בגוף. זה לא מהווה בעיה אם שותה התה אינו סובל ממחסור בברזל ויש לו תזונה מאוזנת. אם זה לא המקרה, מומלץ להמתין 40 דקות לאחר הארוחות לפני שתיית תה.

ברזל שנספג בגוף האדם נמצא בבשר אדום ובמידה פחותה בהרבה בירקות. לכן לצמחוני יש סיכון גדול יותר למחסור בברזל. גם נשים בהריון נמצאות בסיכון גבוה יותר: בתקופה זו אולי עדיף להגביל את צריכת התה.